Tuesday, February 03, 2009

It´s all about Superficial Happiness:


Det finns vissa ytliga saker som faktiskt skär i mitt hjärta, som när jag såg sista avsnittet någonsin av Sex & The City, Vänner och L Word. Sådär att det blir så fruktansvärt tomt (även om bara för ett par timmar), eftersom det känns som att man känner karaktärerna och plötsligt är de borta för alltid. Sen händer det saker som att det kommer Sex and the City - the movie, och det liksom hoppar till i hjärtat igen. Eller ännu bättre, som nu, totalt oväntat och overkligt, vilket var min dröm med Sex and the City; att de skulle ångra sig och göra en ny säsong.
.
Detta har nu hänt med L Word. Säsong 6 har kommit, tredje avsnittet redan visat i USA och jag blev varm i hela hjärtat när jag för några veckor sedan läste att de nya avsnitten skulle börja sändas. Sådär härligt, ytligt, värmande för hjärtat, overkligt men ändå sant. När jag såg sista avsnittet av säsong 5 och tänkte att this is it, satt tomhetskänslan i extra länge eftersom serien är så sjukt bra, så det här känns som en liten superficial gift from God. Thank you thank you thank you!
.

15 comments:

TORGNYSDOTTER said...

Jag älskar L-word, men har bara sett till och med säsong 4. Det blir liksom inte av. Jag måste ta tag i det här. I sommar.
Jag känner att jag lätt skulle bli flata för Shane. Jag skulle i alla fall göra mitt yttersta.

It´s all about me said...

Alla säger samma sak om Shane, haha! Efter att ha sett tom säsong avsnitt 2 vettesjutton, falla för Shane innebär ett typ 100% säkert Heartache. Men åh, du måste se resten, serien är ju så braa!

Anonymous said...

Har du sett Lipstick jungle (nu heter den så i Finland o finnarna ändrar alltid alla namn, tex Sex and the city heter Sinkkuelämät hät (Singelliv)..
Men det är en serie av samma skapare som Sex and...
Jag har börjat se den nu o jag är fast efter 2 avsnitt. :)

It´s all about me said...

Den heter Lipstick jungle, ja (original-titel) I Sveriges visades säsong 1 avsnitt 4 igår, men jag har inte börjat se den serien ännu. Är den bra? Antagligen eftersom du är fast iofs...hehe...ska nog se den sen! :)

TORGNYSDOTTER said...

jepp, jag ska. Jag hade liksom glömt bort den. Tack för påminnelsen.

Ja, det där med Shane... Det är liksom lite surt att man är så typisk att man gillar den mest maskulina av dem. Tyder väl, tyvärr, på att man är ett offer för könsrollerna. Suck.

It´s all about me said...

Jamenvisst, det är kanske så, men ändå; alla lesbiska i serien faller ju som furor för henne också. Å andra sidan kanske det beror på att de egentligen inte heller är lesbiska, hm. Nu bara väntar jag på S06E04, kommer den 7 eller 8 feb, yes!!

Anonymous said...

näää du skojar!!!jag som tyckte de var inlindade o allt =( tyvärr har jag inget liknande. bara hängade örhängen i turkost

It´s all about me said...

jag skojjar inte:( Har förökt laga dem, men jag har inget bra lim...skulle behöva crazy glue för att ha någon chans, men mitt från USA hade torkat igen:( Buhu...hängade örhängen är ju minst lika snyggt, men det är ju inte ditt fel liksom om posten tjorvar till det:(

Murmelina said...

jag har aldrig följt serien... men förstår vad du menar. jag känner så när jag upptäcker att jag visst har choklad kvar, oväntat overkligt och fantastiskt!

KRAM

Anonymous said...

åh jag älskar L-word! Jag håller på med säsong 5 nu och blev så glad när du skrev att det kommer en 6a! Dock inte så het på Shane som alla andra men tycker Alice är underbar och grät floder när Dana försvann ;(

It´s all about me said...

Murmel: hahaha! You know the feeling! :)

Queenpeach: Jag grät också floder, det var så extremt sorgligt. Fy fan. Jag tycker det är ganska osexigt att Shane super, röker, byter tjejer som strumpor och har fula byxor. Så egentligen gillar jag de andra mer, inte Bette så mycket, men de andra. Helena är grym.

Anonymous said...

Visst är det roligt att något så enkelt kan göra en glad. Ytligt eller inte. Jag har samma craving som dig men i mitt fall är det serien "Big love" som nu tredje säsongen är igång i USA. Lyckan är att ladda hem ett nytt avsnitt varje tisdag :)

It´s all about me said...

Hanna B: Åh nej, säkert en TILL serie jag kommer bli fast i! När ska jag hinna plugga, läsa böcker och skriva min egen bok?!

Anonymous said...

Jag gillar faktiskt Lipstick Jungle, trots att den kanske känns lite B om man jämför med SATC.. Dock känner jag igen mej precis hur det är då en serie slutar.. saknar fortfarande SATC!! Och OC! Men har aldrig sett L World.. är det en serie jag borde kolla upp alltså? Tror du jag skulle gilla den? :)

It´s all about me said...

Jag tror du skulle gilla L word!! Framgångsrika, lesbiska, snygga kvinnor i LA :) Testa!