Thursday, February 12, 2009

It´s all about Ignoring my Own Blood:

Eftersom jag ska på förhandsvisning av Hopplös och Hatad av alla efter jobbet med Tanya inkl. goodiebag ställde jag klockan på 06 imorse, har stekt ett par ägg, dragit på mig träningskläderna och är snart off to gymmet för lite kondis och 30minuters-core innan jobbet. Det där med lugn och meditation för min blodgrupp får bli ett senare projekt när jag är redo, för det är förbaskat svårt att koppla av, en riktig konst faktiskt. Hur gör man?
.

11 comments:

Anonymous said...

Jag skall till Mexico den 19 mars och kommer vara några dagar i Sthlm innan.. Har du tid att ses en sväng? :D

Anonymous said...

Jag tror man måste träna sej riktigt slut först, sen kan man köra den där lugna avkopplande träningen! :P

It´s all about me said...

Foxy: Gud vad härligt med Mexico!!! Klart vi ska ses innan, kul kul!

Anki: exakt! :) Bara det att min blodgrupp har andra planer för mig...

TORGNYSDOTTER said...

Eller så letar du upp någon annan diet som passar schemat bättre.
Ayurveda?
Flexibilitet är väl västsjälens ledord *skrattar*.

It´s all about me said...

Ayurveda?
Me not get it.

Jo men nu var ju poängen att gå efter kosten för mitt blod, och det är redan den kosten jag kör på sedan innan...min mage tål tex inte rätt kött, läter typ aldrig laktos, äter mkt soyakött osv... But we´ll see!

TORGNYSDOTTER said...

Du kan kolla om din ayurvediska typ kanske tål saker som passar bättre med din livsstil.
HÄr ligger ett "light-test". Naturligtvis inte fullgott.

Jag skojar med den mängd olika form av "typdieter" som finns.
Men erkänner att jag själv försöker hålla en ayurvedisk balans och det fungerar för mig:-)
Något säger mig att du är pita-kapha. Undrar om jag har rätt...?

It´s all about me said...

Jag gjorde testet, men så fort jag hade gjort det försvann hela sidan! (!) Min högsta stapel var på första, näst högsta på mellersta(mellersta var pita) Den allra minsta med knappt något alls var Kapha. Kapha är nästan min raka, raka motsats. Kapha är den lånsamma, eftertänksamma, med tjockt hår, tung sömn som rör sig tungt, långsamt och är ..lugn. TOTALT min raka motsats, haha! Jag nästan sringer fram, fattar beslut snabbt, pratar snabbt, är alltid stressad och vaknar 100 gånger per natt, arbetar snabbt och ja...

TORGNYSDOTTER said...

Hahaha. Bloggmöten ÄR intressanta. Men jag sa i alla fall pita i första hand. Eller hur?

It´s all about me said...

jo men ändå, jag var precis den du INTE sa. Hahaha. Oj, vad annorlunda jag måste framställa mig som i min blogg än hur jag egentligen är...

TORGNYSDOTTER said...

Ah! Vata I see...

It´s all about me said...

Vata Vata.
Fast jag är inte tunn och jag har inte svårt att gå upp i vikt, annars stämde typ allt exakt.