Thursday, February 19, 2009

It´s all about Strange Things:

Imorse när jag skulle ta ut en matlåda ur frysen som jag trodde innehöll hemlagad kycklinggryta (panaeng eller curry) märkte jag till min stora förvåning att den innehöll en banan och en mandarin. What? Frågan är då var jag har lagt den riktiga matlådan och över huvudtaget hur detta har gått till. Stressen får mig att göra de mest märkliga saker, tydligen.
.
Ps. Jag gick på Core innan jobbet idag, så kvällen kan ägnas åt bullbak och film för att tagga ned lite. Länge leve tidiga morgnar.

Ps2. Nej, det går inte att frysa in bananer med skal. Testa själva om ni vill se hur trevlig bananen blir efter 10 timmars upptining i rumstemperatur.

10 comments:

egoistiska egon said...

hahaha! sånt där är så jävla roligt, även om konsekvenserna kanske inte är så kul när det väl händer :)

min pappa värmde en plastburk med smör i ugnen i en timme en gång, istället för att värma fisk. (pre-micro-tider). han fick skrubba i timmar efteråt, och det är fortfarande ett stående skämt i familjen.

It´s all about me said...

HAHA. Ursh, just SMÖR, så drygt att tvätta bort!

jag glömde micropopcorn en gång i pappas micro när jag var typ 15, jag trodde lägenheten skulle brinna upp när jag öppnade köksdörren sen...

Emmama said...

Anda skrammande vad stress far oss att gora, total forvirring, laskigt! Men beratta nu, KAN man frysa bananer och mandariner? :)

It´s all about me said...

Jag minns verkligen inte ens att jag har lagt in dem där och NEJ, man kan INTE frysa dem...alltså; jag tog ut matlådan på KVÄLLEN och tidigt på morgonen var bananen 100% MÖRKBRUN och genommjuk, gick itne ens att ta upp den ur lådan, haha!

Måste nog tillägga detta i migg inlägg...

Anonymous said...

sv: Inte Lush ansiktsvatten ;) därför d så bra

It´s all about me said...

Delinda: Då måste jag spana in det!

Petchie75 said...

Ha ha, men banan utan skal gar att frysa om man ska anvanda den till matlagning (muffins, smoothies)... Bra att veta i ett klimat som PR dar bananerna blir bruna efter bara ngra dagar och jag inte gillar overmogna bananer...

It´s all about me said...

Den här gick inte att frysa eller tina, haha! Men jag har fryst in bananer i skivor för att göra banan-efterrätt med kakao sen...De kanske inte ska tina i 10h däremot, hm! Jag gillar inte heller övermogna bananer, fy! Men även hos mig blir de övermogna efter bara några dagar, jag har aldrig känt nån skillnad mot PR :)

Anonymous said...

Jag vet hur bananerna blir.. Jag o Oliver åt varsin banan i bilen på väg till Rosala en fredag. På söndagen såg jag skalen på golvet, då hade de varit där 2 dagar i minusgrader. Uhhh... :P
Jag slängde snabbt ut dem här hemma under en björk där vi har lagt trädgårdsavfall. (Kenneth hade blivit SUR om han hade hittat dem i sin bil..) Så kom Kenneth in o undrade vem tusan som har varit här i helgen o ätit 2 bananer under vår björk. HAHA.. Han var riktigt konfunderad, hehe..

It´s all about me said...

Bananas are for monkeys.

:)