Thursday, February 05, 2009

It´s all about En Dag på Jobbet:

Kommer dit, kopplar in datorn och öppnar mailen, fortsätter att försöka på tag på bästa möjliga biljett till Philly åt VD:n med business-class, fixar en till slut, fyller i hans visa-ansökning som numer måste göras elektroniskt och på planet, fyller i ansökningen genom jobbet med itinerary och tider så att han får eskort till konferensen, översätter hans parkeringsböter och inbjudningar till möten, nyheter från LIF och mail, fyller i på nätet vilket land han befunnit sig i dag för dag under 2008 så att skatten blir rätt, gör klart registret över akterna jag sorterat åt juristen som jag är assistent åt, käkar lunch - panaengkyckling med ris som jag lagat - och läser Mig äger ingen, upp igen och hjälpa marknad att sammanställa enkätundersökning från en läkarkonferens som kommer ta kanske 10 timmar, få beröm från VD-assistenten (äntligen!), skicka lite mail till jobbfolk runtom i världen, meddela en dansk kollega på besök att ett möte blir uppskjutet på grund av ett annat möte, sortera inboxen som blivit full, gå igenom läkemedelsnyhets-sighterna och printa ut det som har med relevant juridik att göra (konkurrens, marknadsföring, läkemedel), dricka kaffe och äta banan, sätta sig och fika med en mandarin och trevligaste kollegan och huvudvärken börjar komma, titta ut genom de stora glasfönstrena från golv till tak och se stora snöflingor falla och lite vatten längre bort, tjuvöppna bloggen och tänka att ärsh- andra ringer sina barn medan jag ägnar en minut åt internet, printa ut lite attachments och lägga i en binder åt VD:n som säger thanks, always a pleasure för han pratar inte svenska, skriva lappar åt sig själv för att komma ihåg vad jag ska fortsätta med nästa gång, låsa in laptopen i skrivbordet strax innan 17 och sedan gå 32 minuters promenad hem. Hej!
.

9 comments:

Anonymous said...

låter som en effektiv dag!
ibland borde man faktiskt skriva ner vad man gör en jobbdag för att inse hur mycket man hinner med och sen plocka fram det dom där dagarna det känns som att man inte fått ett skit gjort- fastän man jobbatjobbatjobbat hela dagen!

It´s all about me said...

faktiskt en bra och effektiv dag det där, dagen innan kändes som en vecka lång och timmarna sniglade fram...


Välkommen till min blogg förresten!

Anonymous said...

Där fick man en klra redogörelse i detalj om hur du har det på jobbet. kram Hanna J

Murmelina said...

Ja, det lät ju inte så farligt...;)

du behöver nog Herbalife ialla fall för att orka med det där tempot.

En dag har du en assistent oxå ska du se (och får massa lön och lever lyxliv)

KRAM

Unknown said...

absolut inte farligt, mitt jobb= softa bananer! Däremot är det inte alltid jag ens har sådär mkt att göra, gårdagen var liksom perfekt flyt och bollande mellan allt, allt löstes BRA. Dagarna är väl mer eller mindre lika, men vissa består av roligare grejjer än andra.

Herbalife vill jag gärna ha, men jag hr inte råd! Tyvärr!

Stina said...

Hej! Kul att du kikade in i min blogg :) Sockermatchen går ju bättre denna månad än så länge *peppar peppar* Synd att vi inte hann prata lite mer på Annas fest men det kanske kommer fler tillfällen. Ha det bra och trevlig helg! :)

Unknown said...

Stina - kul att det går bra hittills, och Anna kanske har fler fester vi ses på med tillfälle att prata! Ha det!

Emmama said...

Älskar att läsa om vad folk gör på jobbet - intressant! Och väldigt produktiv!

Kram!

It´s all about me said...

Vad kul Emma! :)