Thursday, May 28, 2009

It's all about Gårdagens Förhandsvisning:

Igår var vi på förhandsvisning av I Love You, Man - en rolig och fin komedi, lite "omvänd" tjejfilm typ där killen mest hänger efter tjejen och tillslut hittar en killkompis efter påtryckningar från alla håll. Sevärd som underhållning en hemmakväll, skulle jag vilja påstå.

I måndags skulle vi ha varit på förhandsvisning av The Burning Plain, en film jag verkligen vill se. Det är samma som har gjort Babel och 21 Gram - två filmer jag gillade mycket och som påminner om min favoritfilm through all times - Amores Perros. Dock drog solen oss mot Hagaparken istället, så vi hoppade gratisföreställningen. Denna måste jag dock se inom en snar framtid.

.

Förut var vi ofta på förhandsvisningar, men nu hade vi inte varit på någon sedan Coraline. Hemma blir det inte heller lika mycket film längre.

No comments: