Monday, July 26, 2010

Kleiv på!

GOTLAND 21-26 JULI 2010:

M, hans bror och tjej spanar ut över havet i Visby...

M:s första tur runt Ringmuren någonsin...

Just ja, jo tjena, vi fick punka vid första parkeringen i Visby (måste vara rekord efter mindre än två månader med ny bil va?). Däcket lagades ett drygt dygn senare vid Fårösund, i närheten av huset där vi bodde (M:s brorsas tjejs mosters ställe). Dock råkade den hederlige mekanikern förstöra fäljen, och vägrade att ge ut kvitto...

Visby... så sjukt fint!

Kvällsbad i den Blå Lagunen...

M slappar vid den Blå Lagunen medan vi andra simmade över till andra sidan...

Kalkstensbrott...

M:s bror och tjej vid Furillen...

Hurra, he made it to the top!

Dos Hermanos...

Det var så varmt i havet att fiskarna blev lite slöa...

Efterrätt med smultron - såklart! Det kryllar av smultron på Gotland...

M spanar ut över havet vid Lergrav...

Jag försökte ta mig in, men det var för igenvuxet...


Efter 1.5 dygn slutar fotona eftersom vi hamnade mitt i årets oväder med piskande regn och blixtar. Diverse planer ställdes in och ersattes med andra; såsom bland annat roadtrip till Ronehamn, ett ödsligt Tofta utan folk, Lummelunda, Fårö där det inte gick att lämna bilen på grund av vädret, fika på Sylvis Döttrar (som M trodde hette Syfilis Döttrar) och ekologisk lammskinns-shopping på Pavals Gård från 1600-talet. All in all en väldigt fin femdagars-resa, trots vädret sista tiden, punkan och den förstörda fäljen (och nu en rejäl förkylning). Jag älskar Gotland och hoppas på att traditionen fortsätter även nästa år!

6 comments:

pim said...

åh gotland är så mysigt. vill dit igen och åka runt. har bara varit i visby.

Murmelina said...

Finfina bilder:) Har inte hunnit läsa än men ska göra det nu.

Murmelina said...

Verkligen jättefint nu när jag läste kommentarerna oxå.
Bilden där Martin sitter på stranden och du är i vattnet liknar verklien Kenoreklamen!

It´s all about me said...

Kenoreklamen, hahaha! :) Tack för fina komplimanger!

Teresa said...

Anna! :) hoppas allt är bra med dig. Ville bara fråga vad det är för kamera du har!? Den tar ju sjukt bra bilder, färgerna blir skithäftiga! Om du inte ändrar något på bilderna!?

kram!

It´s all about me said...

Teresa: hej! Allt är bra! Själv? Jag tar bilderna med denna kamera: http://annaluna80.blogspot.com/2010/01/no-longer-desperately-seeking-camera.html

Tycker dock i sig att kameran inte är särskilt bra, vanlig Nikon är bättre (dvs den jag hade innan). För att få starka färger har jag dock en speciell inställning (magic)

Jag köpte kameran eftersom den fungerar även under vatten (både att fota och filma) samt att jag kan tappa den i marken och den håller! Jag är så klumpig, så det behövdes :) Köpte den inför Karibien-resan i vintras. Säkert finns det nya, uppdaterade modeller nu.