Sunday, July 18, 2010

Skärgården, mi amor





Jag vet inte om någon av er läsare minns förrförra årets hallebalo gällande grannen, aka Kalkonmannen, och hans avspärrning av tomgränsen i form av snöre, hans fyllenedtrampande av smultronen och skrikande om att starta en kalkonfarm utanför vår stuga? I år när M och jag som första personer ute för säsongen hittade en stor plastavspärrning av tomtgränsen kändes det därmed inte särskilt roligt. Döm om vår förvåning, när det senare visade sig att Kalkonmannens stuga blivit såld och en trevlig barnfamilj istället flyttat in. Hurray! Med tanke på att vår stuga har funnit på plats i snart 100 år (väl?) så känns det inte mer än rätt. Själv har jag varit där varje år hela mitt liv, och för mig är det verkligen paradiset. Ja, minus Kalkonmannen alltså.
.
Och, nu tisdag - torsdag med lillbrorsan som snart börjar gymnasiet, hade vi sån grym tur med vädret. Sol, sol, sol! Vi simmade i havet, låg och solade, läste, cyklade till "centrum", badade lite till och simmade ännu mer. Bildbevis från paradiset kan ses ovan.

8 comments:

Petchie75 said...

Oj, det låter som en granne från hell!! Jag hade ju inte upptäckt din blogg för två år sedan så har aldrig hört talas om kalkongrannen! Men vad skönt att han hade sålt huset. Jobbiga grannar kan verkligen göra livet surt för en. Mina föräldrar hade en jobbig granne, dock bara en sådan där som lägger sig i ALLT och som man aldrig blir av med, vid sommarstugan som precis har sålt - de är jätteglada!
Fortsätt att njuta, och lägg upp fina svenska sommarbilder!!
Un abrazo!
PS Vi kommer till Sthlm i september men jag har redan panik över hur vi ska hinna med att träffa alla (Britta kommer från PR!!) så kan inte lova något :-/ Kanske vi kan ta en fika iaf tillsammans med Britta den 18/9?? Det är en överraskning för O, hans födelsedagspresent så han vet inte om det...

It´s all about me said...

Grannar kan verkligen förstöra... :/

Åh, det vore jättekul att fika! Hoppas ni/vi kan den dagen, det gör jag gärna. Som det ser ut nu är jag nog in town det datumet, åker antagligen till Wien lite senare i sept! Vad roligt! Har O varit i Sthlm tidigare?

Murmelina said...

hahah... kalkonmann... vad roligt det låter. Skönt att kalkonmannen är väck!
KRAM

It´s all about me said...

Ja, äntligen är han väck! :)

pim said...

det ser grönt u ti vattnet.. annars mysigt. tur ni fått trevligare grannar :)

It´s all about me said...

Ja, det är lite grönt i vattnet. Och blått. Och alltid mysigt! :)

Anonymous said...

i like, i like, i like bilderna!! :)

It´s all about me said...

tack, tack, tack !! :)