Tuesday, July 06, 2010

Sjukgymnasten sa faktiskt att jag fick!

Efter tredje besöket och tredje veckan utan att få springa (eller konditionsträna på annat sätt - förutom en gång cykling, en gång simning, en gång rodd, promenader och max 10min ryggprogram om dagen) har jag mått så fruktansvärt dåligt. Jag har varit arg typ varje kväll, frustrerad, sovit dåligt, gråtit, känt mig allmänt låg.
.
Så idag då, snälla snälla snälla, jag kan väl? Och ja okej då, om du inte får ont, och får du ont måste smärtan ha försvunnit inom en timme efter att du har slutat springa. Tack, tack, TACK!
.
Och det kunde inte vara bättre - prefekt löparväder ikväll (mulet, regn) och efter bara fem, lugna kilometer (26 min, 20 sek) kändes det helt okej och den där härliga känslan infann sig igen.. Åh, PERFEKT sommarkväll! Mulet, kyligt, regn, och helt enkelt perfekt. Vilket väder som helst är perfekt när jag har fått springa - det gör mig lycklig!
.
Håll nu tummen för att ryggprogrammet (nu utökat till fler moment) stärker min rygg såpass mycket att jag kan börja löpa regelbundet igen...

5 comments:

Underlandet said...

Haller tummarna jattehart! (Och i nodfall haller jag fortfarande pa rullskridskor (inte skidor) som alternativ, utifall att, alltsa)

It´s all about me said...

Rullskidor blir det INTE tal om, det går som sagt inte att åka där jag bor eller på det sättet jag tränar...då får det bli simning! :) Tror dessutom att rullskidor skulle ge ungefär samma resultat, eftersom jag även får ont av att cykla... men tack ändå:)

Underlandet said...

Meeeen rullSKRIDSKOR inte skidor :)
Haha, men okej, jag ger mig. Hoppas springandet går bra då, jag håller tummarna!

It´s all about me said...

Jaha, hahaha!! Men VAR fick jag rullskidor ifrån? Hahaha! Dock samma sak där; finns ej möjlighet där jag bor dessvärre (om jag inte vill ut och åka på vägarna där det är massa trafik...) Tack ändå! Haha! :)

Underlandet said...

:)