Saturday, July 17, 2010

Hurra för semester!

Sedan den pajjade ryggen och tre besök hos sjukgymnasten med efterföljande dagligt ryggprogram har jag nu för tredje gången vågat mig på att springa lite igen. Hittills har det faktiskt gått riktigt bra, jag har inte fått det minsta ont i vaden, vilket innebär att nerven i ryggen inte kläms och att muskulaturen antagligen har förbättras. Sprang just 36 minuter i Haninge och hittade till min lycka massa smultron på tillbakavägen medan det började regna, och när jag kom "hem" hade M städat hela lägenheten och packat upp luftrenaren. Dax för lite övningskörning i vår Kia, och sedan blir det veg-tacos till middag. Nu hoppas jag bara på lite mer regn så att den uttorkade naturen kan producera lite fler multron och en massa blåbär. Hurra för helg, hurra för semester!
.
Ps. Igår hittade jag en fästingjävel i knävecket och kom på att jag inte har tagit min tredje spruta för TBE än, som jag borde ha gjort i maj. Många tre:or i detta inlägg...

1 comment:

Underlandet said...

Grattis! Till att ryggen funkar, alltså, inte till fästingen.