Friday, July 09, 2010

Mot Semestern. Och Körkortet!


I eftermiddag börjar min första, betalda, riktiga och sammanhängande semester EVER. Känns sjukt overkligt. (Och enligt Aftonbladet har jag två veckor semester utan planer då jag bara ska läsa nån bok och träffa nån kompis - M blev lagom glad när han läste det eftersom jag ska ha fyra veckor och vi både ska till Gotland och Sant Pol utanför Barcelona...)
.
Lagom till semestern har alla papper nu blivit klara för att jag ska kunna börja övningsköra. Certifikatet kom igår. Alla avgifter är nu betalda, syntest gjort, tillstånd utdelat, handledarkursen gådd, och M godkänd som handledare (och förhoppningsvis även pappa snart eftersom han gick samtidigt).
.
Så, jag ska börja semestern med att åka till körskolan och köpa startpaket, plugga teori och köra bil. Vi börjar redan med intensiv övning på lördag med en tripp till Norbergs urskogar. Hurray! Det bästa av allt är att jag dessutom redan har en bil. Vår fina Kia. Alldeles ny, med massa års garanti, och helt obelånad. Just nu (och oftast annars) bara älskar jag att vara färdigutbildad och ha schysst heltidsjobb.
.
Semester och körkort, here I come!

9 comments:

egoistiska egon said...

Roligt m körkort! Lycka till :)

Jenny said...

Ja! Lycka till!

It´s all about me said...

:) Gulliga ni är! Säger inte det där ordet man ska säga, det betyder otur...

Underlandet said...

Enligt Aftonbladet??

It´s all about me said...

Ja, var med där i måndags (som jag skrev i tidigare inlägg, hehe...)

Underlandet said...

Jahaaaaa....
Tog litet tag att koppla, där.
/Segoberto

It´s all about me said...

Inte alltid man läser allas inlägg :)

pim said...

hoppas det går bra att ta körjortet. det är ju kul att ha en bill redan innan.

jag har nu lagt upp recept på "baid o banadura" på min blogg

It´s all about me said...

Pim: Såg receptet, tack för klargörande!! :)

Ps. Övar mest på starten och dragläge nu... :)