Sunday, January 17, 2010

Fuktighet & barbeque:

Lissa & hennes son, hennes kompus & son samt syster Tamara igår
,
Min pappa brukar ibland säga att det är hög fuktighet i Sverige och varje gång blir jag lika förbryllad eftersom jag jämför med Puerto Rico. Ett exempel: Igår när vi skulle ha grillkväll på terassen med några kompisar hällde vi upp chips och doritos i skålar. Dessa var efter fem minuter så sega att de smakade typ kartong som legat i vatten. Min dator stänger av sig själv för att den blir så fuktig och man behöver inte använda lypsyl eller några krämer. Det kallar jag fuktighet.
.
Förövrigt så har ju bagaget fortfarande inte kommit, vilket innebar att vi åkte till Fajardo mall igen och köpte kläder. Trust me, det är inte samma sak att köpa kläder för att man måste, som om man vill. Även om flygbolaget ska ersätta så hade jag hellre velat ha min väska här nu... Jag har samma jeans och gympaskor som i torsdags, förutom 9 nya tröjor. Eftersom bagaget nu har varit borta i 48 timmar ersätter flygbolaget upp till 5000 sek per väska, så alldeles strax denna söndagsmorgon ska vi åka till ett outlet i Canovanas som Petchie tipsade oss om. Det kommer bli en busy day - köpa kläder, vidare på Lissas födelsedagskalas i Piñones på stranden och efter det en sväng till Viejo San Juan med Petchie & O eftersom det är fiestas de la calle de San Sebastian.
.
Igår eftermiddag grillade vi i vilket fall kyckling på terassen och jag hade bjudit in ganska många gamla kompisar. 10 stycken hade tackat ja, varav fyra kom. Lite tråkigt att vissa inte kom, men roligt att de som kom verkligen kom! De som syns på fotot kom hit, och det kändes som ingen tid hade gått. Jag bodde ett tag hos systrarna Lissa & Tamara och deras föräldrar år 2000 och 2001, och Lissa bor numer i Philadelphia. Lite senare kom även Petchie & hennes O - vilket var extra roligt eftersom vi bara känner varandra genom bloggvärlden innan! De sistnämnda åkte hem runt midnatt och M & jag sov gott i värmen tills vi vaknade imorse kl. 7:30.
.
Från och med imorgon ska det bli bättre väder och vi kommer tillbringa tid på stranden och göra en massa äventyr. Looking forward!

2 comments:

Petchie75 said...

Håller tummarna att ni hittade till OSJ :-) och att det blev lite fiesta trots allt. Och att det blir shopping imorgon!
Kram från Condado!

Anonymous said...

Låter riktigt otäckt det du beskrev med chipsen! haha. Hoppas ert bagage har anlänt nu och att ni får njuta av underbart strandväder framöver!