Saturday, August 22, 2009

It´s all about De Tre Musketörerna:

Igårkväll var jag alltså på den tre timmar långa föreställningen De Tre Musketörerna på Stadsteatern med halva familjen. Jag är alltid lite skeptisk mot teatrar/musikaler eftersom jag ganska ofta inte finner just musiknumrena så överväldigande roande, och tre timmar är ju en ganska lång tid en fredagskväll om något inte är bra.
.
Men!
.
Oj, oj, oj vad BRA den här föreställningen var! Från första sekund till sista var det 100% action och hur bra musiknummer som helst, framförda av bland annat kändisar som Fares Fares och Lars Göran Persson. Jag skrattade typ konstant och blev totalt impad av alla outfits och hela scenografin. Man kan säga att de sammanfattade typ hela min uppväxt musikmässigt, alltifrån Michael Jackson, Prince och U2 till Sex Pistols och hårdrocksklassiker, och dessutom hela fem (!!) låtar av Madonna. När de framförde Live to Tell rös jag i hela kroppen...Helt ärligt var det nog den bästa teater jag någonsin sett. Jag tycker att alla borde gå och se den, men dessvärre är den i princip totalt utsåld hela hösten på stadsteatern.

11 comments:

Unknown said...

vad härligt det låter! Måste kolla om det finns NÅN biljett kvar

It´s all about me said...

Det fanns till EN föreställning när jag kollade idag... Den är verkligen värd att se, så hoppas du får tag på biljett!!

pim said...

Kul med teater:)det var allt för länge sen

egoistiska egon said...

Teater är så jävla underskattat! Love it! Dessutom är det inte speciellt dyrt.

It´s all about me said...

Speciellt inte dyrt när man blir bjuden :D Sånt här vill jag ägna mig mer åt när jag är färdigutbildad o har lite fetare plånka, för 200spänn är rätt dyrt för MIG, även om det såklart inte är dyrt i sig!

Hanna B said...

Blev också sugen att gå på denna (mina kollegor var på den i lördags) men SURT om det är slut på biljetter. Ska i alla fall trycka in någon teater i höst!

delinda said...

låter som en najs föreställning =) paketet skickas via Schwarzkopf, hope u like. kramar

Jenilita said...

wOW VA HÄFTIGT!

Jag har inte tittat på teater på flera år det var väl när man var iväg med skolan tror jag hehe nu blev ja sugen på att kolla utbudet i göteborg!

Bamsekram

It´s all about me said...

Roligt att jag inspirerat folk till lite teater :D

Och Delinda; ser fram emot det! :)

Emmama said...

Kul! Håller med om att teater är riktigt kul att se (ja, om det är bra ja..).

It´s all about me said...

Emmama: Exakt, om de är bra ja, hehe. Är de dåliga är det en mycket värre plåga än t.ex. dålig bio, tycker jag, för man måste liksom sitta på alernen på teater och det är ljust och tätt, och så är de alltid så fasligt långa...