Thursday, August 13, 2009

It´s all about Bootcamp:

Ja alltså okej, direkt när jag kom hem från Göteborg i måndags var det dax att åka på tre dagars sommarkonferens på Lidingö med jobbet. Trött som sören efter minimal sömn (tåget hem gick kl 06:02 från Göteborg) och med suktande blickar mot min säng, begav jag mig sålunda bortåt igen. Solen strålande och det var typ 45+ på hotellrummet, jag åt mat så att jag höll på att storkna och satt på konferenser och möten dagarna i ända. Det låg kakor, bullar, muffins och godis överallt mellan måltiderna, och för att hålla mig pigg tänkte jag ärsh! jag har ändå gått ner på varje minisemester jag varit på denna sommar... (Jag kom förövrigt hem med 1.1kg extra fläsk på kroppen efter dessa konferensdagar).
.
I och med detta var jag såklart med på outdoor activityn på tisdagen, och eftersom jag som sagt åt som en gris var valet mellan stavgång och bootcamp ganska lätt. (Bootcamp såklart!)
Det kan ju aldrig skada med lite militärträning ute på gräsmattan.
I spöregn.
Och med en tjej som liksom sa att hon skulle ta det lugnt och sedan körde armhävningar från tårna samt på en hand och fick mig att känna mig som ett trehundrakilosfetto.
.
Efter 35 minuter trodde jag att jag skulle spy. Jag trasslade in håret i en död fågels vingar, fastnade i rötter, gled runt på gräset och fick lera innanför glasögonen. Och jag var dessutom helt klart långsammast med övningarna av alla. Fy fan för bootcamp alltså. Gymuppehållet har verkligen satt sina spår, och idag kan jag knappt gå. På riktigt alltså. Efter en kvart på kontorsstolen kan jag nästan inte resa mig och jag känner mig totalt mörbultad. Det är inte skönt någonstans, och innerst inne får jag kanske acceptera att pensionärsporter i det långa loppet är mer min grej. Typ långa promenader, simma, på sin höjd ett joggingpass och möjligtvis lightversion av body pump.
.
Förövrigt bestämde jag mig återigenför den-där-grejjen när jag tog en paus på konferensen och satte mig på en brygga och sprattlade med fötterna i den ljumma sommarluften:
-Lyssna på min kropp, jag måste börja lyssna på min kropp!
Vila när min kropp behöver det.
Andas.
Andas.
Varva ned.
Det kanske låter lätt för er, men för mig är det som vanligt skitsvårt.
.

10 comments:

egoistiska egon said...

Det ÄR svårt att slappna av. När jag började gå hos kinesiologen var det som en ny värld öppnade sig - plötsligt sa någon att det lika väl kan vara så att fysiska problem som orsakar att kroppen stressar som i sin tur orsakar att man inte kan koppla av. Det är sällan man hör den diskussionen. Det pratas alltid bara om omvänd "ordning". För mig har det iaf varit en hjälp att slippa känna mig så jävla dålig bara för att jag inte kan slappna av när andra kan det.

Kanske lite osammanhängande, men ja. Du förstår kanske vad jag menar ändå? :)

It´s all about me said...

Egon: MYCKET intressant, faktiskt. Det kanske även är något fysiskt i mig, som faktiskt gör det såhär svårt? Tack för en ny infallsvinkel, och kinesologen är nog något jag borde testa.

Sedan, när ekonomin tillåter...

egoistiska egon said...

Ja, och det är så jävla logiskt när man väl hör det från den infallsvinkeln! För mig har ju t ex omläggningen av kosten hjälpt mig att kunna slappna av mycket mer, på flera plan.

Ja, tyvärr är det ju dyrt...

Kikan said...

Bootcamp låter grymt jobbigt men lite coolt, jag hade nog svimmat...fast jag behöver sådan träning där någon står och skriker för att jag verkligen skall pressa lite extra :)

Det där med att ta det lugnt är inte lätt...men ack så viktigt!

Kram Kikan

It´s all about me said...

Egon: Då vet jag vad jag ska göra när jag typ får ett fast jobb.. :D

Kikan: Jag höll på att spy, på riktigt, och jag kan fortfarande knappt gå. Har aldrig haft så mycket träningsvärk i hela mitt liv.

Anonymous said...

Det är sån där träning jag älskar! Har kört mycket liknande med skidåkarna genom åren. Och som jag brukar säga, träningsvärk är bra värk! ;)

delinda said...

Grattis du vann hårvård Repair =) kramar

It´s all about me said...

Träningsvärk må vara bra värk, men när man inte ens kan gå och bara nån petar på en gör det ont, då känns det inte så bra;)

Delinda: ÅÅÅÅÅÅH VAD JAG BLIR GLAD!!!!!!!!!

Taina said...

Hahahahaha! Det där låt ju riktigt roligt! Kroppen behöver en omgång emellanåt! Kämpa på du !

Taina från CT

It´s all about me said...

Taina: nädu, no more bootcamp thats for sure! Jag håller mig till lite enklare grejjer på gymmet och ute i naturen...hehehe.