Tuesday, August 18, 2009

Kanske inte världens mest lyckade Skärgårds-Rehab:






Eh, det här med Skärgårds-Rehab-Learn-To-Take-It-Easy låter ju himla bra.
Två, tre dagar ensam i naturen, med skog och hav och ett hus för sig själv.
Saken är just den, att det låter toppen.
.
För mig funkar det liksom inte. Första natten la jag mig 21:30 och det blåste som fan, så alla fönsterluckor stod och slog som om någon bankade på huset, vinden ven och jag låg och lyssnade på alla ljud. Jag somnade typ 3:30, efter att ha kollat på 3 avsnitt av Dexter och en film på repeat för att koncentrera mig på något annat. Sålunda vaknade jag sjukt trött dagen efter, och i princip det enda jag gjorde, förutom att äta och skriva lite, var att plocka blåbär och lockas djupare och djupare in i snåren (ja, jag är vaccinerad mot TBE äntligen så det var nemas problemas liksom). Blåbärsplockning låter ju rogivande, men jag löpte amok rent ut sagt; blåbären var sjukt stora, större och större för varje steg bort och jag kunde inte sluta plocka.
.
Jag kom hem med 3 liter superblåbär efter mindre än ett dygn i skärgården, totalt outvilad och irriterad på att jag nog skulle ha känt mer lugn i min egen lägenhet.
,
Ps. Jag älskar skärgården och släktens hus, det är bara inte min grej att vara där själv.

8 comments:

Beatrix Vnunk said...

Men det ser onekligen mysigt ut!

It´s all about me said...

Ja visst gör det, och visst är det! Mitt favoritställe på hela jorden, egentligen. Bara lite väl ensamt när det typ stormar om natten...

pim said...

usch stormar det är dte inge kul att sova själv och inte så ödsligt. men maten och blåbären såg goda ut :)

Anonymous said...

Men det var ju iaf värt besväret med tanke på alla läckra blåbär du fick med dej hem! :)

Erica said...

ja vad härligt med så fina blåbär!!

It´s all about me said...

Ja, blåbären slog allt! De på fotot = från första kvällen, plockade 1.5 liter till dagen efter :D Blåbär för hela säsongen, jippie!!

Petchie75 said...

Ha ha, speciellt med tanke på vad du skrev i inlägget innan... Så Río Piedras på nedre botten var mindre otäckt??

It´s all about me said...

Petra -helt stört, hur jag kan vara mer rädd för NATUREN än för galna puertoricans :D