Monday, August 10, 2009

It was all about Madonna yesterday at Ullevi:


Jag sammanfattar konserten med en bild; Madonna som en liten älva med handen uppsträckt och som tur var slutade regnet precis tills hon skulle börja. Jag grät inte, jag var inte så överväldigad över huvudtaget som jag trodde att jag skulle bli, för väl på plats kändes det så overkligt att det var Madonna där framme. Kanske för att vi satt så långt ifrån scen?
.
Fast under Like a Prayer, som var mitt favoritnummer, rös jag och gled tillbaka till barndomen. It's not me var ocks riktigt cool, jag älskade att se alla bilder i bakgrunden på Madonna i olika stadier av livet och över huvudtaget hur varje låt kändes som en riktig show. Det var en rosa bil på scenen, en boxningsring med dansande boxare, de hoppade hopprep, hyllade Michael Jackson och gjorde en rumänsk version av La isla bonita. Allt var vackert och naturligtvis bästa konserten någonsin, men efteråt kunde jag inte låta bli att känna mig lite tom. På typ två timmar var det över, det jag väntat på så länge, och just slutet var så abrupt att jag knappt hann fatta det. Jag saknade mina favoritlåtar, men det är okej, hon körde ändå en hel del gamla godinar, och även om det var mashups är jag nöjd.

4 comments:

Weronica said...

Äntligen fick du se henne :)
Skynda dej svara nu med slam så jag kan skicka en liten grej jag köpte i USA :D

Beatrix Vnunk said...

Jag tittade lite efter dig, men...;)

Jag gillade också den bespottade versionen av "She´s not me".

Tess said...

Hej! :) Jo, nu är jag en förlovad kvinna..har varit hela sommaren faktiskt men först nu som ringarna är på.. Var ett tag sedan jag var inne här också, jag läser och skriver inte så mycket längre faktiskt men lite kul att första inlägget som jag läste om hos dig handlade om att du fått biljetterna till konserten.. :)

It´s all about me said...

Weronica - kom just hem för 2 minuter sen, men jag ska skynda! Gulle dig!

Beatrix: Såg en gravid, snygg kvinna bakom mig och tänkte att det kunde ha varit du, helgen var förövrigt så fullproppad att jag inte ens hann höra av mig. Misstänker att det var detsamma för dig.

Tess: Vilket sammanträffande med inläggen! Och grattis till förlovningen, nu måste jag ju läsa mer mer och mer.