Sunday, August 09, 2009

true blue baby I love you:

En kort hälsning från Göteborg, med med Madonna på Spotify och Tanya som står och marinerar kyckling i köket, och the final countdown inför Madonna-konserten ikväll klockan 20 har börjat.
.
Jag har väntat på det här i typ 20 år. Tjugo jävla år.
.
Det var när Like a Prayer kom som Madonna blev min största idol. Jag samlade på allt. Klippte ut alla bilder, köpte alla kasettband och LP-skivor, böcker, filmer och kunde allting; alla låtar utantill, all fakta från böckerna. Jag kände mig typ som hennes största fan.
.
Och nu är hon i samma stad, på Radisson, med sina barn och Jesus (Madonna och Jesus, hur passande är inte det egentligen?), medan jag sitter här och känner mig som 10 bast igen.
.

4 comments:

pim said...

hoppas konserten var bra:) jag hade baraväntat på u2 i5 år men det var mäktigt ändå. ni fick ju dessutom grymt väder :)

It´s all about me said...

Vi fick spöregn, hur är det grymt vänder? Men visst, det hade ju kunnat snöa.. ;)

Kikan said...

Åh! Kom just på att jag brukade skicka Madonjnaurklipp till dig i mina brev..hahaha!

It´s all about me said...

Kikan: hahaha, du ser!! I love her!