Monday, August 31, 2009

It´s all about lite Lyx efter jobbet:

Ibland måste man ju få ta sig lyxdagar (mamma inspirerar mig alltid till vardagslyx), så idag efter jobbet har jag gjort följande...
.

...Shoppat två par jeans på Sisters, mysiga höstvantar på Åhléns och lyxig kokos-bodyscrub på Body Shop. (Jag hade faktiskt rabattkuponger till allting, hehe...)

...Beundrat djungeln utanför mitt köksfönster - men det är egentligen ännu grönare åt andra hållet där jag har min balkong.

...Bakat chokladkaka med cashwenötter och frosting...(eget recept; what else?)

...Och nu dax för lite yogi-te, lyx och pluggande - dessa böcker känner jag typ utan och innan vid det här laget, men de kommer alltid till användning under min utbildning inför varje miniuppsats. Måste bara komplettera med lite ny inför varje termin, länge leve biblioteken!

18 comments:

Erica said...

härligt med vardagslyx, det behövs för att muntra upp och ge energi! ha en mysig kväll nu..

It´s all about me said...

Tack detsamma Erica! Ja, det behövs...sitter här och skriver ett litet arbete till skolan och lyssnar på musik i köket, ganska trevligt faktisk!

Beatrix Vnunk said...

#rys
Jag känner igen ett par titlar där och får retro-tentaångest.

Fast å andra sidan låter det lite mysigt. Höst, fika och plugg - det är något visst. Vid första bästa höstkänning vill min reptilhjärna att jag ska shoppa pennor och block:)

Weronica said...

Hoppas du känner dej bättre nu. Annars vet du vad du har att göra. hehe. SLAM :D

Emmama said...

Mysigt inlagg! Jag tycker verkligen vantarna ar superfina. Dom skulle jag vilja lagga vantarna pa, mohaHAHA. Sorgligt hur ROLIG jag blir mitt i natten. :D

It´s all about me said...

Beatrix: Jag känner ingen ångest, eftersom typ alla de där böckerna är gamla, tentor jag redan gjort ör en sisådär 5 år sedan... :D men de är skitbra referenslitteratur till miniuppsatser! Och ja, det är något visst. Jag gillar det faktiskt.

Wero: haha, men jag skulle inte må bättre av att sätta mig och göra SLAM iallafall! haha! Jag mår bra av de sakerna jag skrev i inlägget...Hade dock hellre hängt med DIG!

Emmama: HAHA; du är rolig! Be din pappa köpa med sig dem när han kommer på besök, de kostar endast 79kr och finns i lilasvart eller svartvitt! Very nice! Kul att du gillar dem! Förresten, jag vet nog att du sitter uppe bara för att förska slå mitt rekord i Globs.. ;)

Beatrix Vnunk said...

Ah. Om din ångest släppt efter fem borde jag kunna lägga min åt sidan också efter typ 15... Hahahahahaha. Jag får ju skärpa mig - och dyka ner i min hög referenslitteratur. Ska kolla om det hjälper att shoppa lite först;)

It´s all about me said...

kanske beror på hur man kände det just då; jag trivdes skitbra och blev lycklig typ DÅ, trots att jag kanske hade tentaångest för stunden, och jag antar att känslan av att känna lycka sitter kvar. Noll ångest för detta. Skönt!

Ps. Shoppa hjälper, jag testade det som bekant igår! :D

Miss Baglady said...

Vardagslyx är bra skit.

*tittar förbi och trivs rätt bra här, du använder samma layout som jag hade ett tag;) *

Hanna B said...

Vad duktig du är! Men du vad är yogi-te? Låter gott i mina öron men vet ju inte riktigt vad det smakar :)

It´s all about me said...

Miss baglady: Thanx! Och det här med layout bara måste man byta ibland, har själv gjort det några gånger sedan jag startade bloggen 06 :)

Hanna B: Yogi-thé är thé gjort på olika kryddor och örter, inget annat. De finns t.ex. på hälsokostaffärer. Rätt dyra men OMG vad gott! Bäst är Detox!

Weronica said...

Grattis med nya jeans. Jag skulle oxå vilja ha några nya snygga som INTE är för SMÅ !!!!!

It´s all about me said...

Har 4 par nya nu, alla samma modell. Nu har jag jeans för typ 4 år framöver, hehe! (Förutsatt att jag behåller samma vikt). Sisters är att rekommendera, de har alla möjliga - dessa med hög midja och tighta ben - me like!

Weronica said...

Jag har aldrig druckit cola. Dricker jag så dricker jag cola light. Men det har jag inte gjort på nästan 2 veckor. Dricker kanske 4 liter vatten på en dag. Det tycker inte jag är normalt.

It´s all about me said...

men alltså...jag menade såklart LIGHT när jag skrev cola. Cola light är fortfarande cola liksom, och det sägs ge samma symptom som vanlig cola för kroppen, så den kan nog utveckla diabetes ändå... men det är ju duktigt om du lagt av! :)

jenilITa said...

Hej:) va mycket du har fått gjort idag då hehe gott me kaka och härlig färg på vantarna:)

nu e det frågestund:)

It´s all about me said...

Jenilita..det var som sagt en TA DET LUGNT LYX-DAG, dvs mkt lugnare än vanligt! :)

Hanna said...

Fin shopping du gjort.