Sunday, August 30, 2009

It's all about Konditori Lyran:

Igår åkte mamma, min ena syster Y:et och jag till Konditori Lyran vid Mälarhöjden. Byggnaden är sådär 1800-talsvacker och både Selma Lagerlöf och Henrik Ibsen har hängt där back in the days. Vi satte oss längst ut med utsikt över vattnet och oj, vilken utsikt sen! Bara den var ju värd hela besöket. För mig är sånna där saker dessutom en sån otrolig lyx att ni inte ens kan ana. Stockholmsbor (och andra), ni måste åka dit!
.
Tack mamma för en underbar lördag med mysig caféstund och efterföljande promenad i Solna.

9 comments:

Weronica said...

Sånna där små sake ri sin egen stad är verkligen underskattade. Man borde vara turist i sin egen stad lite oftare !!!

pim said...

så mysigt. jag gillar sådana gamla cafeer. inte massa trendiga coffeeshops..och det huset såg ju sueprmysigt ut.

It´s all about me said...

Absolut att man borde vara turist i sin egen stad! Stockholm har ju dessutom sjukt mkt att erbjuda...

Pim: Man kan gå upp i det där tornet oxå och få ÄNNU finare utsikt!

Hanna B said...

Visste inte ens om att detta charmiga ställe existerade, bra tips!

It´s all about me said...

Hanna: jag tänkte faktiskt på dig där, att det är ett café som jag tror du verkligen skulle gilla!!!

Anonymous said...

Jodå, visst kan jag minsann ana!:)Lovley!

Erica said...

ser underbart charmigt ut, ska helst klart ta mig dit

It´s all about me said...

Härligt att mina tips lockar några, ni kommer inte bli besvikna!

Och träningslyckan: förstår verkligen att du kan ana lyxen!

Anonymous said...

Inte alls mälarhöjden, Bredäng faktist!