Tuesday, January 13, 2009

It´s all about Massa Movies:

.
Jag blev så trött igår efter mitt utbrott att jag höll på att somna rakt ner i lagboken. Och så fick jag ont i huvvet och det började klia i halsen. Så, jag var tvungen att lägga ner ilskan och tänka att skitsamma jag kan klara det ändå, trots lätt klaustrofobi och att allting kommer glida ner från bänken och NEJ, nu börjar jag igen. I can do it. Istället tänker jag skriva att jag har sett tio filmer hittills i år och det innebär sammanlagt nästan ett helt dygn. Herregud.
De första åtta är utan inbördes sevärdhetsordning.
.
The curious case of Banjamin Button - Lite seg i början, men se den! Brad Pitt föds gammal, dör ung.
.
Defiance - Andra världskriget, fast i Vitryssland. Stark och sevärd.
.
Tillsammans är man mindre ensam - Baserad på boken som jag gillade mycket, och filmen var rätt söt den med.
.
Los cronocrimenes (Time Crime) - Spansk läskig film som såklart var bra. Jag älskar spansk film. Huvudrollen råkar åka bakåt i tiden och ser sig själv och...Jag skäms över svensk film när jag ser sånt här.
.
City Of Ember - Äventyrsfilm för möjligtvis barn, med Bill Murray och spänning hela tiden. Lite töntigt slut men jag älskar overkliga äventyrsfilmer.
.
Vicky Cristina Barcelona - Woody Allen gjorde bra ifrån sig denna gång, och vilka snygga skådisar. OMG!
.
Gomorra - Om den italienska maffian. Helt klart sevärd, kändes som en dokumentär. Den slutade väldigt abrupt men jag jag antar att det egentligen gjorde allting ännu mer verklighetstroget.
..
Narnia II - Alltså, jag älskade böckerna och serien som liten så jag är ju skitglad över att det görs storfilm av dessa. I 2:an var det mest krig, minns det inte från boken, men den var bra gjord och grymt spännande. Som sagt; jag älskar overklig äventyrsfilm.
.
Burn after reading - Storskådisar och jag säger bara; se den!
.
Sleeping Dictionary - Med typ världens snyggaste tjej Jessica Alba, i Borneos djungel och vattenfall och ja, den var sevärd men typ på plats 9 av 10.
.
Bolt - animerad barnfilm om en hund som tror att han är superhjälpte och har levt 5 år i en studio och varit med i en TV-serie utan att veta om det, men en dag smiter han och hans supereyes och superbark funkar inte längre. Jag gillar barnfilm, den var söt. Dock på sista plats av dessa tio filmer I must say.

.
Det finns väääldigt mycket bra film där ute just nu, fattar inte hur jag ska hinna med!
.

13 comments:

Anonymous said...

Har du sett Australia, Twilight eller/och Body of lies och isåfall vad tycktes om dem?!

It´s all about me said...

Nej, ingen av dem, men twilight står HÖGT på listan...något att rekommendera??

Anonymous said...

Jag har inte heller sett någon av dem men är extremt sugen på att ta mej till bio faktiskt för Australia eftersom jag hört så mkt positivt om den. Samma med Twilight. Sen Body of lies är jag mest intresserad av pga. intressanta skådisar.

MajjaStar said...

See you at BB. Jag har bokat!!! :D

It´s all about me said...

Majja: GREAT!

Anki: Jag går aldrig på bio. Ehum...såvida det inte är gratis:) Jag tror att Australia och Twilight är sevärda, men kanske inte grymma. Vi får se! Säg hur de var sen! :)

Petchie75 said...

Ojojoj, så många filmer du har sett under 2009! Men ok, om de inte var på bio så har du ju iaf inte spenderat alltför mycket pengar på dem... Jag har bara sett Vicky Cristina Barcelona av de du sett, och den var ju jättebra! SÅg dock Tillsammans är man mindre ensam på tåget mellan BCN och ZGZ i somras - med betoning på SÅG, hade inte köpt hörlurar så HÖRDE inte filmen ;-) Det var en intressant upplevelse, jag var alldeles för trött för att egentligen engagera mig i filmen men jag kände igen mycket från boken som jag tyckte var väldigt bra.
Vill se Burn after reading!
Kram!

It´s all about me said...

Nej herregud är du galen, hur skulle JAG ha råd med bio?! Jag går endast på förhandsvisningar på bio, inget annat. Never ever!

Du missade mik på vicky cristina, eftersom det är en berättarröst i bakggrunden hela tiden.

Petchie75 said...

Nej Anna, du har misstförstått mig - det var den franska filmen TIllsammans är man mindre ensam som jag såg på tåget utan ljud (dock från Barcelona, kanske därför du blev förvirrad). Jag vet inte om alla spanska tåg visar film, men det var precis som på ett flygplan med skärmar i taket och man fick köpa hörlurar... Jag var dock så groggy efter en lång natt (det var morgonen efter Spanien vunnit EM) och jag hade stigit upp tidigt för att hinna med tåget så orkade inte engagera mig i filmen! Men, eftersom jag hade läst boken så kände jag igen flera scener och det var faktiskt ganska kul att halv-se den utan ljud!
Vicky Cristina Barcelona såg vi på Fine Arts i Miramar om du har varit på den biografen? Mysig gammal bio men sätena var inte alltför bekväma! De senaste gångerna vi har varit på bio har vi varit på Fine Arts Café i Hato Rey mitt i bankdistriktet - väldigt fin biograf och ENORMA säten!
Jag fattar så klart att du inte har råd att gå på bio, sorry, tänkte inte på det!
Trevlig helg!

It´s all about me said...

Jag har en gammal kompis som jobbar på FINE ARTS i Miramar! Jag har varit där typ 1000 ggr, hehe...till och med backstage :D Undrar om han ens jobbar kvar...han är lite...skum. Eller; han ville visst vara lite mer än bara vänner. En gång hittade jag att han hade skrivit i en bok jag har "TE AMO. Eres el amor de mi vida.." Och så höll han på i typ...6år. Stackars. Vi var typ bästa kompisar och har tom varit i Miami tillsammans, han var även i Sverige o hälsade på förra sommaren men sen dess har vi inte hörts..hm...skrev om det i bloggen förr.

Fine Arts i Hato Rey - är den bion ny?! Tror inte den fanns där förr... Men bion i Plaa är ju schysst oxå! (men dyr) Det är så KALLT att gå på bio på PR, visst?! En gång hade jag glömt ta med mig varmtröja och fick springa och köpa en (år 2006), haha..men det var världens bästa impulsköp, den är grymt använd! :)

Missuppfattade, läser lite snabbt ibland! Sorry! Jag har oxå sett film på tåg i Spanien; mellan Alicante och Madrid. De tågen är ju bra mkt lyxigare än Svensk variant!

Petchie75 said...

SVINKALLT!! Jag har också fått köpa en tröja en gång... Japp, tror att Fine Arts Café är ny, de har ett väldigt modernt café också - ser nästan svenskt ut! Vi har varit där och sett 2 filmer sedan jul; Slumdog millionaire (BRA!) och Seva Vive - puertoricansk dokumentärfilm om myten om Seva, måste nog skriva om den filmen på bloggen!!

It´s all about me said...

Ja, skriv om filmen på bloggen! Fan vad kul att se! Om jag nu kan få tag på den...Jag är SÅ sugen på att åka till PR nästa vinter; lär ju inte ha pengar, men ändå. Är du kvar då måste vi ta en fika på Boarders och kanske en film på fine arts café!

Pumita said...

Du tycker alltså att Vicky CB är ett måste? Funderar på att se den nämligen.

It´s all about me said...

Pumita - inte ett måste kanske, men den var helt klart sevärd och "för att vara Woody Allen" väldigt bra. Oavsett var den väldigt bra, speciellt väldigt snygg.