Thursday, June 11, 2009

It's all about mindre goda grannar:


Jävla granne ovanpå.
Och jag då, irriterad som en gammal kärring när jag var så trött igår och ville lägga mig runt 19. Till mitt försvar hade jag faktiskt grym mensvärk och en film jag velat se länge på lager, men grannen hade visst andra planer som vanligt, dvs musik utan stopp till klockan 22:15 med något som verkar vara nyinköpta högtalare sedan några veckor tillbaka.
.
Imorse var jag ännu mer kärring och la en lapp i grannens brevlåda, med ett vädjande om att snälla, några dagar ibland utan konstant musik? Ni vet det där om att hans golv är mitt tak och att vi faktiskt bor i ettor och jag ibland, IBLAND, vill kunna ta det lugnt utan att höra musik som dunkar på snabbare än hjärtat.
.
Gud, vad jag hatar de där fega grann-lapparna, men jag står inte ut längre. Och jag vågar inte ringa på heller. Jag vill bo i ett hus på landet, på riktigt.

7 comments:

Anonymous said...

Fy fasen vad jobbigt! Fått något svar på lappen?

Weronica said...

JAAAAAAAA, fy fasiken.. Mina grannar över KNULLAR varje kväll. Så det skrapar i golvet. fram och tillbaka, fram och tillbaka. Jag har god lust att skrika ut i trappen att dem skall " SLUTA K.... A " BLir så satans irriterad och hoppas dem skall göra slut.

It´s all about me said...

Jag skulle hellre vilja höra lite LOVE, de kan knappast hålla på KONSTANT från klockan 18-22 VARJE EFTERMIDDAG. Men hehe, hoppas de gör slut :D :D

Vet ej om jag har fått svar på lappen, jag är ju på jobbet... lämnade den på vägen...

Jenny said...

Förstår att du lämnade en lapp tillslut! :/

Lala said...

åhhhh, en gång ringde jag upp alla grannar och var jättearg för någon hade värsta höga BASEN på så det bara dunkade i hela mig när jag skulle sova. Tror jag fick tag i rätt granne tillslut, även om han spelade dum på telefon. Tyst blev det iaf;)

It´s all about me said...

hehe! Inte bara jag som "gnäller" då, detta har liksom pågått i VECKOR, jag blir så trött...

Beatrix Vnunk said...

Hahaha! Det är bra, plocka fram kärringen i dig! Jag tror att de e bra för hälsan.

Jag skrev en snorkig ironisk lapp till någon som snodde min tvätt-tid en gång: "Jag föredrar att använda mina tvätt-tider själv."
Det kändes fint. Jag tror att det motverkar cancer och dylikt på sikt.