Monday, March 26, 2007

Festen.

..
............På väg till tunnelbanan igår...


Igår kväll hoppade vi (Ylva, hennes klasskompis Anna från California och jag) in i en taxi som tog oss till förorten Martinez med de lyxiga ambassadörsvillorna. Den trevlige Sam från alla-världens-hörn tvingade oss att inte röra ett finger utan bara sitta där vid grillen bredvid poolen och beskåda hans treplans-villa medan paellan med skaldjur var på ingång. Vin korkades upp, mat åts, och som pricken över i:et hade alla varit på Puerto Rico, och Sams kompis som var med var halvpuertorican. (För er som känner mig på riktigt vet ni att inget får mig på bättre humör än att prata om min ö). Framåt småtimmarna gled vi vidare genom staden till ett museum, där det till min förvåning längst in låg ungefär jordens coolaste lägenhet på två våningar med tegelväggar, jacuzzi och en bar som hette duga. Alla dessa människor som jobbar in the navy och på ambassader, får hus betalda av staten och dessutom är världens mest väluppfostrade, gentlemannamässiga och trevliga- var har de hållit hus mina två månader i Buenos Aires? Varför ska man lära känna dem sista helgen? Festen var sådär lägom rolig att man lär känna en tjej som bor i Barcelona, dansar till porque yo en el amor soy un idiota, bjuds på drinkar och glömmer att titta på klockan förrän det för länge sedan redan börjat ljusna ute. I taxin hem höjer chauffören musiken och låtarna man har mest minnen till i Buenos Aires fyller bilen medan man återigen tittar ut på alla hus och avenyer som man kanske aldrig mer kommer få se.
.
Varför är allt extra roligt precis när man ska lämna en plats? Ska man behöva åka bort för att uppskatta varje millimeter av det man redan borde se?
.
Som sista grej innan sista natten ska jag alldeles strax dra iväg och träffa Vida Latina och Victor.

1 comment:

Anonymous said...

Därför är det där mitt drömjobb. Den Diplomatiska Coren privilegier,,Det ärsom att va på semester 6 månader per år hehe:) Cuidate / B